• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

17 Ocak 2011 Pazartesi

Susamlı Cipsler

Merhabalar,
Aslında yayımlamayı beklediğim bir çok tarif vardı sırada fakat dayanamayıp bugün hazırladığım cipsleri paylaşmak istedim.
Ayrıca yumurtanın sarısını börek üzerine kullanıp, yumurtanın akını atmayarak ne yapsam da değerlendirsem diye düşünüyorsanız benim gibi, işte size tatlı bir öneri...
Biraz susam ve yumurta akı ile küçük bir mutluluk...

Malzemeler: 12 adet için
  • 1 yumurta akı
  • 1/3 çay bardağı pudra şekeri
  • 1/3 çay bardağı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ (tepeleme)
  • 1+1/3 çay bardağı susam
Yapımı :
  • Yumurta akı ve pudra şekerini bir kaç dakika mikser ile çırpın.
  • Tereyağı benmari kurarak ya da mikrodalgada eritin ve karışıma ekleyin.
  • Sıra ile unu (eleyerek ekleyin ) ve susamı ilave edip karıştırın.
  • Yağlı kağıda çatalla düzleyerek yayın.
  • 180 derecede üzerleri kızarınca dek pişirin.

Gram ve cup ölçülere daha fazla güveniyorum fakat nazlı değil cipslerimiz. Orta boy çay bardağı ile ölçerek yaptım. Karışımın kıvamını resimden de anlayabilirsiniz.


Bol gülücüklü, bol şükürlü bir hafta diliyorum sevdiklerinizle...
Sevgilerimle...


14 yorum:

umutluhayat dedi ki...

nefis olmuş.ellerinize sağlık

*Ra dedi ki...

Teşekkür ederim Umutluhayat, bu saatte birilerini görmek ne güzel :))
Sevgilerimle.

mutfagabuyrun dedi ki...

bolbol susamlı.harika olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

Cafe Pepela dedi ki...

Nefis bir reçete..
İsmi de,görüntüsü de şahane.
Ellerine sağlık Rabiya'cığım!
Duana da yürekten 'amin'
Ne güzel demişsin;bol gülücüklü,bol şükürlü nice güzel günlere,hep birlikte..

Unknown dedi ki...

GÖRÜNTÜ HARİKA TAT BENİ :) DİYOR..
SEVGİLERİMLE.....

*Ra dedi ki...

Sevdacığım, oldukça kolay ve leziz :) Teşekkür ederim canım.
Sevgilerimle...

Pepelacığım, nasıl da içtenlikle yazmışsın yine. Çok teşekkür ederim canım. İnşallah hepbirlikte. Sevgilerimle...

Cafe Portakal, çok teşekkür ederim canım. Sevgilerimle...

Nilgün dedi ki...

Ellerinize sağlık, nefis bir tarif. Hemen şimdi denemeye gidiyorum. Paylaşım için teşekkürler..

*Ra dedi ki...

Nilgüncüğüm kolay gelsin :)
Ben teşekkür ederim,
sevgilerimle...

orece dedi ki...

blog tasarımın yemek resimlerin anlatımın tariflerin tek kelimeyle harika takipteyim sevgiler....

*Ra dedi ki...

Ece hanım, beğeniniz beni çok mutlu etti. Kendimi ifade edebildiğimi, doğru mesajı verebildiğimi bilmek de...
Çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Kahke gibi,ben çok severim bunu..ellerine sağlık,teşekkürler sayende öğrendik:)

MiskinKek dedi ki...

hem pratik hem susam canavarlarına hitaben harika :D tşkler..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Cok pratik bir tarif,hem yumurta aklarina süper cözüm,ellerinize saglik,tarifiniz icinde cok tesekkürler!

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir tat bu bende yapılışını merak ediyordum.Mutlaka denicem.Ellerinize sağlık.

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010