• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

12 Aralık 2010 Pazar

Baharatlı Fındıklı Kurabiye


Merhabalar,
Tam da bu mevsimin kurabiyesi ; kendileri baharatlı, fındıklı, pekmezli, enerji bombası denebilecek nitelikte. Yanında bir fincan kahve ile de nefis olur süt ile de. Yapmaktan en çok mutluluk duyduğum şeydir kurabiye.

Bazen bunda henüz ilkokuldayken bana kurabiye canavarı deniyor olmasının da etkisi olabileceğini düşünüyorum.
Kurabiye pişerken o nefis koku sadece evi sarmayıp tüm binaya yayılıyor sanki. Tarçının, karanfilin ve zencefilin nefis kokusu, dışarıda usul usul yağan yağmur,
ev sıcak olsa da üzerine aldığın bir battaniye ile ısınmak...
Fonda Marlene Dietrich'ten *"Lili Marlen"...
Yanında bir fincan kahve ile eşlik edecek güzel bir kitap...
Arada sıcacık bir dost sesi...
Daha ne olsun...
  































Lafı uzatmadan tarife geçeyim;
Malzemeler:
  • 3/4 cup şeker
  • 1 yumurta
  • 150 gr tereyağ ya da margarin
  • 1/4 cup pekmez
  • 1/2 çay kaşığı karanfil
  • 2 tatlı kaşığı zencefil
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • Bir tutam tuz
  • 1 tatlı kaşığı kabartma sodası
  • 2+1/2 cup un
  • 2 avuç kadar çekilmiş fındık
Yapımı:
  • Fırını 175-180 derecede ısıtın.
  • Şeker , yağ, yumurtayı çırpın.
  • Kuru malzemeleri eleyerek karıştırın. Karışıma ilave edin.
  • Hamuru streçleyip, yarım saat dolapta dinlendirin.
  • Fırın tepsinize yağlı kağıt serin.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın.
  • Ayrı bir kapta şekere bulayarak tepsiye alın.
  • 15 dk ~ pişirin. Fırından alın ve soğutun.
Not: 1- Kurabiyeleri yuvarlayın ve üzerlerini bastırmayın. Pişerken yayılıyor. Ayrıca şekil vermenize gerek yok.
Not: 2- Şekerden pek hoşlanmadığımdan şeker miktarı bana biraz fazla geldi, 1/2 cup da deneyebilirsiniz.
Not: 3- Kurabiyenin dokusu öyle çıtır çıtır değil. Yumuşak ve çıtır arasında  :) .Daha gevrek bir doku isterseniz daha fazla pişirilebilir diye düşündüm.

Umarım dener ve sonuçtan memnun kalırsınız.  

Ve son olarak; evinde çok zaman geçiren biri değilim. Bazen hafta sonları dahi çalışıyorum. Akşamları florasan altında çekilen fotoğrafın kalitesinden endişe ettiğimden yaptıklarımın resmini çekemiyorum. Gün ışığını bekliyorum. Bu nedenle her zaman yeni tarifler deneme fırsatı bulamıyorum. Bu hafta tek tatil günümü yine mutfakta geçirdim. Yakınlarım beni şaşkınlıkla izliyor. Tarif deneyip, fotoğraf çekeceğim derken bir çok şey geri planda kalıyor. Henüz dengeyi kuramadım. Bazen hüsranla sonuçlanan denemeler tüm azmimi kırıyor. Daha fazla zamanım olsa demeden geçemiyorum.

Mutlu ve huzurlu bir hafta diliyorum. Yine yoğun , tatlı bir koşturmacanın olduğu bir haftaya merhaba diyorum.

*Ra'dan sevgiler...

* Lili Marleen; II.Dünya Savaşında ün kazanmış ve bu savaşın simgesi olan Alman halk şarkısıdır. Daha fazla bilgi için buyrun.





9 yorum:

kedimelegi dedi ki...

kurabiaaaa :D

eh artık ben de bi tadarım bunlardan yarın öğlen di mi?

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Tarçın,karanfil ve özellikle zencefili kurabiyede çok severim.Ben de pekmezli bir kurabiye yapsam diyordum ama sizin tarifinizde şekerde varmış.Sadece pekmezle yapmak istiyorum aslında.Teşekkürler,sevgiler.

DATLIM dedi ki...

Çok zengin bir tarif bence çocuklar içinde besleyici...ellerinize sağlık :)

mutfagabuyrun dedi ki...

kurabiyeler harika görünüyor.çayın yanında çok güzel gider bence.ellerinize sağlık.sevgiler.

Cafe Pepela dedi ki...

Akşamdan beri aklımda bu nefis kurabiyeler! :)
Anca yazabiliyorum.Çok güzel olmuş Rabiya,ellerine,gönlüne sağlık.Baharat demek mutluluk demek benim için.Kalbi selamlarımla

*Ra dedi ki...

İrem, yanımda getirmiştim fakat vermeyi unuttum.
Kısmet değilmiş :(

Başak hanım, şeker miktarı ayarlanabilir.

Datlım, (isminiz çok tatlıymış bu arada ) ben de oğlum içn düşünerek hazırladım ama tatlılarla arası pek yok, zor oluyo ikna etmek :))

*Ra dedi ki...

Sevda Deniz, çayla da çok güzel olur eminim :)

Cafe Papela, çok mütavazisin canım, senin yaptıkların yanında bu ne kadar da basit :))

Sevgilerimle...

ayfer dedi ki...

selam ,
ben tarifi birebir uyguladım ancak pişerken kesinlikle yayılmadı .top şeklinde kaldı kurabiyeler . acaba neden yayılmadı ki ...şekli bir yana lezzeti mükemmel bu arada...

*Ra dedi ki...

Ayferciğim merhabalar,
Un ölçüsünü yanlış ayarlamış olabilir misin acaba. Ya da yağ ölçüsünü.
Yağlı bir hamur çünkü. El ile şekil vermek biraz zor. Hamurun resmini çekmemiş olduğuma üzüldüm.

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010