• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

4 Aralık 2012 Salı

Bademli Gevrek (Biscotti) ile Başlangıç


Mutfakla aramdaki buzları eritmem gerekti artık. Hafta sonu büyük bir acemilikle yaptım gevreklerimi. Kırmızı kitchenaid tüm ihtişamı ile mutfak tezgahında sergilenirken onun karıştırıcı olduğunu unutup aksesuar mı sandim bilemiyorum, kendim yağurdum gevrek hamurunu...
Hamur parmaklarıma yapışıp da yoğurmakta zorlandığım an aklıma bir hamur yoğurma makinemin olduğu geldi ve kendime güldüm. Herşeyi nasıl da unutmuşum diye :)

Sürekli tozunu aldığım aksesuarım olmuş meğer...

Ayrı kaldığım dönemde mutfakta olmanın huzur ve mutlulukla çok ilintili olduğunu anladım. En azından benim için öyleymiş...

Eminim bir çok kişi biliyordur gevrek yapımını. Çayını benim gibi tek başına sevmeyenler, hemen bozulmayıp uzun süre kalsın ara sıra yerim diyenler için önerilir...

Bademli Gevrek (Biscotti )
*cup ile ölçülmüştür.

Malzemeler :
  • 3/4 cup badem
  • 3 yumurta
  • 2 cup un
  • 1 cup fındık unu
  • 3/4 su bardağı şeker
  • bir tutam tuz
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1/2 paket vanilya
Yapımı :
  • Fırını 170 derecede ısıtın.
  • Teflon tafada bademleri kavurun ve soğuması için bekletin.
  • Yumurtaları çırpın, un, fındık unu, şeker, kabartma tozu, vanilya ve tuzu ilave edip yumuşak bir hamur elde edip, 10-15 dk hamuru dinlendirin.
  • Hamuru rulo yapıp pişirin.
  • Biraz kızarınca fırından çıkarıp, dilimleyin, tekrar fırınlayın ve gevrekler tüketilmeye hazır.


Abidin Dino'nun bir resim çizip de işte bu mutluluğun resmi dememiş olması ne iyi. O da Nazıma cevabında demiş zaten;



"Yapardım mutluluğun resmini


Buna da ne tual yeterdi;
ne boya..."
 


 
 

Bunlar benim mutluluk fotoğraflarım.
Zihnimin çekmecesinde fotoğrafın yanında kokuları da var.

Sonbaharın mucizevi güzelliğine tanık olmak öyle güzel ki... Oğlum ve arkadaşlarımızla yürüyüşe çıkıp ardından yapılan kahvaltılar...
Çayın ya da kahvenin yanına hazırlanan kurabiyenin evdeki kokusu... Mutluluğun kokusu değil de nedir ki...

 
Ağzının tadı olsun insanın, kalbinin huzuru olsun, sağlığın sıhhatin de yerindeyse daha ne olsun... 
Kim ne demiş, kim ne yapmış bize ne.


Sevgilerimle...


 

21 yorum:

Aycan dedi ki...

nefis nefissss. ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

hoşgeldiniz!!!!
çok güzel bir dönüş oldu:)
sevgiler..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mutluluğunuz daim olsun canım...Ellerine sağlık,nasılda yakışmış kahvenin yanına..

Unknown dedi ki...

Uzun zamandır yoktunuz....Hoşgeldiniz.Arayı açmayın lütfen...Tariflerinizi takip etmek isteriz...

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuş biscottilerin...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Her anlamda katılıyorum sana Rabiacığım. Bazen bir çocuğun gülümsemesi, bazen mutfaktan gelen bir kurabiye kokusu.İşte mutluluğun resmi bu.
Ben de çok sık pişiriyorum bu gevrekleri. Hem az yağla yapılıyor hem de uzun süre dayanıyor. Çayımı kahvemi boş içemeyenlerdenim ben de.
Şu an evde var ama bittiğinde senin tarifini yapayım. Çok leziz görünüyorlar zira.
Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Rabiacım hoşgeldin,safalar getirdin :)
Gözlerim seni arıyordu,gördüğüme çok sevintim:)
Tarifin de pek nefis,sepetin pek hoş:)
Afiyet şifa olsun canım..
Muhabbetle..

makcig dedi ki...

Canım benim.Nefis görünüyor ellerine sağlık.Hemen deneyeyim bunu. Şehr-i Bursa'dan sevgiler...

Şirince Tatlar dedi ki...

300. izleyiciniz olarak Hoşgeldiniz efenim diyorum. Tariflere şööle bir gözattım hepsi birbirinden lezzetli ellerinize sağlık:) bana da beklerim:)

Unknown dedi ki...

görüntü süper
mutluluk fotoğrafları da
Rabbim mutluluğunuzu daim etsin
gevreklere de bayıldım
elinize sağlık
sevgiyle muhabbetle...

LeylaK dedi ki...

Kaç ay oldu, sonunda güzel bir tarifle burdasın... Biscotti bana yazı hatırlatıyor. İnsan biscotti aşerer mi ? Bende oldu bu...Hem de kayısılısı :)

gülay dedi ki...

sevgili rana dönmene sevindim sana telefon numaramı göndermiştim dönmedin bloğundan da uzak kalınca vardır skıntısı demiştim yinede selamlar sayfanın takibindeyim gülay ben

Mutfak Dili dedi ki...

Eline saglik olsun..
Cok merak etmistim bu tarifi..
Iyi oldu..

*Ra dedi ki...

Gülay hanım sizi aramıştım ben, ama tlfna cvp veren olmamıştı. gün içinde aramıştım belki o sırada evde değildiniz bilemedim. mailler arasında şimdi bulamadım sizinkini. tekrar gönderirseniz arayayım sizi. cep tlf olursa daha hızlı ulaşırım belki de :)
Sevgilerimle...

gizlitad dedi ki...

Çok güzel gözüküyor elinize sağlık.Ben daha önce biscotti yapmayı denemedim ve yemedim de sanırım güzel bir tadı vardır.En kısa zamanda deneyeceğim inş.

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

bir türlü deneyemedim tadını çok merak ediyorum harika görünüyor, ellerinize sağlık

LeylaK dedi ki...

Ra,
ben bunu deneyeceğim ama bu tarifte yağ kullanılmıyor mu ? Kafam karıştı :)

*Ra dedi ki...

Leylacığım gevrekte yağ kullanılmıyor canım. Ellerine sağlık şimdiden.
Sevgilerimle...

nevininyemekleri dedi ki...

biscottiyi bende çok severim. Özellikle damla çikolata ve fındıklısını. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

I haνe read sο mаny content on the topіc of the bloggеr lovers
hοwеνеr this post iѕ аctually a pleаsant paragraph, keep
it uр.

Нere іs mу pаgе: wedding Dresses

Adsız dedi ki...

I read this paгagraph completely concernіng the ԁifferеncе of newest
anԁ earlier technоlogies, it's awesome article.

Check out my web page; seopressor version5

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010