• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

20 Ocak 2011 Perşembe

Balkabaklı Rulo Pasta (Pumpkin Roll)


Balkabaklı Rulo Keki ilk denemem başarısızlıkla sonuçlanınca bu tadı yayımlamam gerekiyor diye düşünerek tarifi düzenleyip tekrar denedim.
İstediğim görüntü bu değildi fakat tadı için bloga eklemeye değer buldum. En azından keki sararken çatlamadı. İlk yaptığım keki daha fazla pişirmiştim sanırım ve malzeme oranları farklıydı. Sararken de çatlamıştı. Kremasını keke çok yakıştırmıştım, yayımlayamadığım için de üzülmüştüm tabi. Hafta sonu gelecek misafirleri fırsat bilerek tekrar girdim mutfağa.

Tabi ben günler öncesinden düşünüyorum ne yapmalıyım, ne hazırlamalıyım, blogu nasıl güncellemeliyim diye. Çalışan, çocuklu bir kadın olmanın yanında, yemek blogu yazarı olmak, planlı programlı olmayı şart kılıyor galiba. :))

Balkabaklı Rulo Kekin nasıl yapıldığına gelince;

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1/2 cup un
  • 2/3 cup şeker
  • 2/3 cup balkabağı püresi*
  • 1/2 çay kaşığı karanfil
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı soda
  • Bir tutam tuz
  • Ceviz
Kreması:
  • 1.5 pk labne
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı tereyağ -oda sıcaklığında beklemiş-
Yapımı:

  • 175 derecede fırın ısıtılır.  
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir. Ben dikdörtgen çemberde pişirdim.(Çember ölçüsü; 18-28 cm)
  • İri kıyılmış cevizleri tabana serpin.
  • Un-kabartma tozu-soda-karanfili eleyerek hazırlayın.
  • Mikser ile 2 yumurtayı şeker ile köpük köpük oluncaya dek çırpın.
  • Unlu karışımı yavaş yavaş ekleyin ve spatula ile karıştırmaya başlayın.
  • Kabak püresini de ilave edin ve karıştırın.
  • Tepsiye dökün ve pişirin. Kürdan testi kontrolu yapabilirsiniz. Çok fazla pişirmemeye özen gösterin. Kuru bir kek olması çatlamasına sebep olabilir.
  • Kek piştikten sonra, soğutma telinin üzerine alın ve telin üzerine de yağlı kağıt serin, ters çevirin.
  • Ilıdığında kağıttan ayırın ve kağıdı tekrar üzerine koyarak altındaki ve üstündeki yağlı kağıtlarla rulo yapın. Sararak buzdolabına kaldırın. 4-5 saat dinlendirin.
  • Bu sırada kremasını hazırlayalım. Labneyi süzmek için bir süzgece tül serin labneleri aktarın. Birkaç saat süzülmesini bekleyin.
  • Önce tereyağı mikserde çırpın, adından pudra şekerini ekleyip çırpmaya devam edin, en son da süzdürdüğünüz labneyi ekleyip çırpın ve işlemi bitirin.
  • Rulo yapıp kaldırdığınız kekin , içinde kalan kağıdını alın, kremayı sürün ve tekrar sarıp kaldırın.
  • Dolapda dinlendikten sonra üzerine pudra şekeri ilave ederek servis edin.
*Bal kabağı püresini; kabakların üzerini geçmeyecek kadar su ve 1 kaşık şeker ile haşlayıp süzdüm.Blendırdan geçirerek elde ettim.

Denenmeyi bekleyen uzunca bir tarif listem var. Sanırım kurabiyeler cezbediyor beni. Bol bol kukiler hazırlanacak bu hafta sonu benim mutfağımda. Bir de uzun süredir hayalini kurduğum çikolatalı bir cheesecake...

Mutlu , huzurlu bir hafta sonu diliyorum şimdiden.
Sevgilerimle...

28 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Gördüğüm en şahane balkabaklı rulo diyebilirim..Ellerine sağlık..Çalışan bayanların ortak sorunu planlı,proğramlı olmak galiba..)

Sevgiler..

mutfagabuyrun dedi ki...

o kadar güzel görüntü ki arkadaşım ellerine sağlık.harika olmuş.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Harika olmuş canım,daha nasıl olabilirdi ki merak ettim :)
ilk rulo kek yaptığım zaman,fırında fazla kaldığı için çok sert olmuştu da rulo yapamamıştım :) onu hatırladım şimdi..
Ama yeniden deneyeceğim sanırım ilk fırsatta tarifi gözden geçirip :)
Ellerine emeğine sağlık arkadaşım..
Afiyet şifa olsun..
Hem çalışıp,hem çocuklu olup hem de blog yazan tüm arkadaşlarımı saygıyla selamlıyorum :)

Eya dedi ki...

Valla o planlamyi sanirim hepimiz yapiyoruz sevgili Ra...ama pasta muhtesem görünüyor...ellerine saglik, sevgiler

zehra

SEDA dedi ki...

Nasıl bir görüntü hayal etmiştin bilmiyorum ama gerçekten nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Yeni tariflerini de merakla bekliyorum :)

Sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

ah rabiacım bende aynıyım sorma her akşam bloga bak gene birşey ekleyemedim ne ekleyeceğim ne yapsam ah şu evide satamadım ne yapıcam mutfaga girmek istemiyorum deyip duruyorum .
aslında burada blogları gezerken diyorum akşama gidince söyle bende şunu şunu yapayım ama nerede eve gidişim akşam 8 'i bulunca maalesef yapamıyorum.seni tebrik ediyorum canım hem çalışıp hemde bu kadar şahane şeyler yaptığın için
canım ben bayıldım elimi uzatıp bir dilim alasım geldi inan :)
sana ve arkadaşlarına afiyet bal olsun
sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Rabiacığım balkabağı ile öyle değişik tarifler var ki insan hangisini yapacağını şaşırıyor rulo kek nefis olmuş rengi içindeki krema ile görüntüsü süper ...Ellerine sağlık sevgiler..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

merhabalar! rulo cok basarili olmus! harika, müthis görünüyor! kremaylada bütünlesince nefissss :)
ellerine emegine saglik...
sicacik sevgi ve selamlarimla..
hasret

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok güzel bir görüntü! beni tam 12den vurdu tarif, şimdi balkabağı alıp denemem kaldı..

ellerine sağlık
sevgiler

DATLIM dedi ki...

renkler cezbettiiiiiiiiiii harika! :)

MODA GEZGİNİ dedi ki...

muhteşem gözüküyor rulo kek..eline sağlık canım..sewgililer günü hediye çekilişime bekliyorum.sewgiler

*Ra dedi ki...

Gülcüğüm sadece çalışmak yine iyi, çocuk çok daha büyük bir stres. Eskiden beslenmesini dert edinirdim, şimdi buna eğitimi de eklendi. Bu daha da zor bişey.
Çok teşekkür ederim canım.
Sevgilerimle.

Sevdacığım çok teşekkür ederim tatlım. Görüşürüz.Sevgiler. :)

Zelihacığım, selamını aldım :))
Rulo kek denemem olmadı benim de pek, ama kekin kurumaması önemli sanırım. Öperim canım. Sevgiler.

Eyacığım, evet hepimiz yapıyoruz. Error vermem umarım :)) Sevgilerimle canım.

*Ra dedi ki...

Sedacığım, hayalimdeki görüntü daha kıvrımlıydı, daha uzun bir kek olmalıydı galiba, ya da rulo yaptıktan sonra kalın bir şerit ile sarmak mı gerekti bilemedim. Yayılmasın istemiştim.

Sevilciğim çok hoşsun inan :)) Çok teşekkür ederim. Ev telaşından biran önce kurtulursun inşallah. Seni çok iyi anlıyorum. Benim de yaz içinde taşınma merasimim oldu. Neyseki o dönemler blog yazmıyordum :).
Sevgilerimle canım.

*Ra dedi ki...

Mineciğim, yılbaşından önce iki kocaman balkabağı almıştım, nasıl tüketeceğimin yollarını arıyorum acıkcası :)) Hem çok sağlıklı hem çok leziz. Teşekkür ederim tatlım. Sevgilerimle...

Hasretciğim, çok teşekkür ederim canım. Ben de sevgilerimi gönderiyorum.

Zehracığım, renkler baştan çıkarıcı kesinlikle :) Umarım denersin ve memnun kalırsın canım. Sevgilerimle.

*Ra dedi ki...

Datlım,
Moda gezgini çok teşekkür ederim tatlı yorumlarınız için.
Sevgilerimi gönderiyorum.

Cafe Pepela dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Cafe Pepela dedi ki...

Ama cidden Vooavv!
Başlığı okuduğumda tahayyül ettiğim tablo tam da buydu!

Bal kabağı'nın tatlısı ile pek aram yoktur,itiraf edeyim.Fakat iş pastaya,kurabiyeye,çorbaya gelince değişiyor..
Şu nefasete kim hayır diyebilir ki?

Dolgun bir kek + tatlı bir renk + leziz krema!
Pudra şekeri ve labne ikilisini çok seviyorum.İçersine taze sıkılmış meyve suyu da ekleyince,tam oluyor! Bu aralar nerdeyse bütün tatlılarıma dolgu olarak bu kremanın çeşitlerini hazırlıyorum.Hiç olmadı meyvelerin üzerine sıkıp yiyorum Rabiya'm.
Yehhuu :)

Her zaman ki gibi çok şık görünüyor.Ellerine sağlık.Ayrıca kelime doğrulamayı kaldırdığına çoook sevindim!

Çikolatalı cheesecake'e hazırım ben,nyam nyam:)

Kalbi sevgi ve selamlarımla

Not:Mesajım yarım gitmişti,şimdi muvaffak olurum inşaAllah. :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bu çok ama çok neffis birşey olmuş
rengi harika!
Dönüşünüz varolan bir güzelliğe daha fazla güzellik kattı inanın..selamlar,ellerinize sağlık.

mintinin dünyası dedi ki...

arkadaşım....
ellerine sağlık.
şahane bir görüntü.
renk tam istediğim gibi.
krema tam kıvamında.nasoıl leziz olmuş anlatamam.iyiki de yılmadan denemişsin sevgili RA.
ne diyorum biliyor musun.acaba bunun kremasına da kabak püresi katsak nasıl olur şöyle turuncu turuncu.denemek lazım değil mi:)).minik bir öneri mintiden.

sevgilerimle ...

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

çok güzel duruyor - hele ki kreması oldukça hafif olmuş - balbağı püreli çok tatlı yedim, çok yakışıyor alıştığımız düzenden öte kek, pasta, püre olmaya bence! ellerinize sağlık...

Behiye Sönmez dedi ki...

hmm çok güzel bir tarif ellerinize sağlık,,denencekler dosyasına kaydedildi hemen :)

sevgiler..

Nilgün dedi ki...

Sayfana girince tek kelimeyle vuruldum. İyileşip ayağa kalkar kalkmaz deneyeceğim tarifler arasında. Emeklerine sağlık. Sağlıklı haftalar..

*Ra dedi ki...

Ah Pepelam,
afiyetler olsun sana. Ben de labneli kremayı bu pastada sevdim. Tatlım benim, kelime doğrulama olayını da seyende kaldırdım. Laf arasında bahsi geçmese hiç farketmeyecektim.
Öperim tatlım.
Sevgilerimle.

*Ra dedi ki...

Mutfak Havlusu,
yorumlarını o kadar çok seviyorum ki. :) İnan bana çok mutlu oldm yine. Çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle.

*Ra dedi ki...

Minticiğim,
uzun süredir benim blogda yoksun, farketmedim sanma :))
Bence süper fikir mintim.
Keki bildiğimiz sünger yapıp, kremasını balkabaklı yapsak süper birgörüntü çıkar.
Bir kenara not edeyim. O kadar çok kabak almışım ki sorma. Tüketmenin yollarını arıyorum zaten.
Çok teşekkür ederim. Öperim canım.
Sevgilerimle.

*Ra dedi ki...

Sütüme Sarelleme Karışma (bu arada isim süper :))
Ben de koca kabağı püre yapıp kaldırdım, sık sık kremalarla birleştiriyorum, kek, muffin ya da kurabiye ile değerlendiriyorum. :))
Hem farklı, hem leziz.
Çok teşekkür ederim canım.
Sevgilerimle.

Behiye hanım, umarım sonuçtan memnun kalırsınız. Sevgilerimle...

Nilgüncüğüm, çok geçmiş olsun canım. Çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

makcig dedi ki...

Hazır blogları açabiliyorken yazayım yorumlarımı.Ben bu pastayıda yedim.Tek kelimeyle muhteşemdi.Ellerine sağlık rabiacım.Şehr-i Bursa'dan sevgiler....

LeylaK dedi ki...

öhöö öhöö bu ne böyle, muhteşemmm, bayıldım, harikasın Raaa. ellerine sağlık.

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010