• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

22 Ekim 2010 Cuma

Mercimek Köftesi


Tam da gelmişim arkadaşlarımın yanından.
Koştura koştura geçirmişim öğlen arasını. Çiğdem, Kübra, Naileyi alıp gitmişiz lahmacunu süper yapan bir mekana. Yetmemiş tatlı için başka bir mekana gitmişiz...Yemişiz künefeleri , billuriyeleri...
Ahh Antep... Ne memleketsin sen... Varsa yoksa yeme içme... Seviyorum seni.
Çok yorulmuşumm,
Akşama eğlence var. Ne iyi etmiş de gelmiş Çiğdem'im. İyiki varsınız kızlar. Yeriniz bambaşka yanımda.

Konumuzla alakası olmasa da bir mercimekli köfte tarifi vereyim. İtiraf edeyim bu tarifi kendim için yayımlıyorum. Sonra nasıl yaptığımı unutabiliyorum. Her zaman annem yapar ben yerim. Bu defa kendim denedim. Ben  yaptım diye söylemiyorum ama oldukça başarılı buldum  :) Annemin yaptığı köftelerden farksızdı hani.
Malzemeler:
  • 1+1/4 cup mercimek
  • 1 lt su
  • 2 cup köftelik bulgur(simit denir Antepde)
  • Kuru soğan ve sarımsak
  • Yeşil soğan ve sarımsak, maydanoz
  • Tuz-karabiber-kırmızı pul biber
  • Domates ve biber salçası
  • Zeytinyağ
Yapımı :
  • Mercimek ve suyu tuz ile tencerede pişirin. (Düdüklü tencere kullanmanızı tavsiye ederim.)
  • Bulguru tepsiye alın ve pişirdiğiniz mercimekle karıştırın. Üzerini kapatın ve bulgurun şişmesini bekleyin.
  • Bu sırada miktarını arzunuza göre ayarlayacağınız kuru soğan ve sarımsağı doğrayın. Bol yağda kavurun. (Yaklaşık 1 su bardağı kullandım). Arkasından salçayı ilave edin, iyice karıştırın.
  • Bulgur suyunu çektiğinde baharatlarını atın, biraz yoğurduktan sonra kavurduğunuz yağı ilave edip karıştırın.
  • Yeşil soğan,sarımsak, maydanozu da ekleyip yoğurmaya devam edin.
  • Bir kaba çok az yağ alarak , elinizi yağlayıp köfteleri sıkabilirsiniz.
Servis önerileri arasında turşu vazgeçilmezdir. Eş dostla yemek daha da keyifli olur. 
Güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler...


13 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Ellerine saglik. Mercimikli kofteler gayet guzel gorunuyor. Guzel bir gun de gecirmissiniz aman dikkat kilolar ucmasin sonra:)

Naile dedi ki...

Bunların sadece bir öğle arasında yediğimizi ve 2 gündür hominigırtlak yeme modunda olduğumuzu yazmaman iyi olmuş rabiacım :))

Ben de seviyorum sizi.

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar, ellerinize sağlık. Mercimek köfteniz; Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

yeşim dedi ki...

ah bilmezmiyim antepte 8 yıl görev yaptık...vallahi abartısız söylüyorum mutfağı 1 numara...et şişleri,yuvarlaması,cartlak kebabı,içli köftesi bol fıstıklı,bol çimenli künefesi...çavuşoğlu restorantın kebabı eskiden yanında bakır tas ve kepçe ile ayranda servis ederlerdi yeni yerlerini açınca kaldırdılar...birde pirinç restorantın iskenderi...sahi hala açıkmı?baklava ve çeşitlerini unutmuyorum havuç dilimi varya....
özledim antebi...gelicem yakında gezmeye...neyse acıktım sanırım rabiacım... mercimekli köfte nefis olmuş canım ellerine yüreğine sağlık...tüm antebe kucak dolusu sevgiler...öpüyorum çok....

Saglıklımutfak dedi ki...

OH ellerine sağlık. toplantılarda ne güzel keyifle yeniyor:)

Hesna dedi ki...

Rabiacığım Merhabaaa
Hoşgeldin öncelikle, çok oldu görüşmeyeli özlemişiz. canım nasılsın, umarım herşey yolundadır.Arkadaşların seni yalnız bırakmıyorlar ne güzel.
Tekrar hoşgeldin, görüşmek üzere...

Hesna

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Rabiacığım,
Ellerine sağlık, sizlere afiyetler olsun.
Çok ayıp belki ama ben de halen daha hiç mercimekli köfte yapmadım. Çünkü sağolsun annem öyle güzel yapar ki ben de onun sahasına hiç girmem. Hep öyle değil midir zaten.
Tarifiniz anneminkiyle aynı. Bizimkinde sarımsak yok ama Antepli bir arkadaşımda yediğimde sarımsağın verdiği aromayı çok beğenmiştim.
Tarifte kimyon yok mu sen mi eklemeyi unuttun.
Sevgi ve selamlar,

Cafe Pepela dedi ki...

Oh ne kadar iyi etmişsiniz , Allah ağzınızın tadını bozmasın gülüm,muhabbetiniz daim olsun..
Mercimek köftesine hayır demek çok zor :)
Ellerine sağlık!
Sevgi ve selamlarımla

*Ra dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşlar.
Naile yemek olayında aşırıya kaçtık son zamanlarda ama istisnai bir durum tabi :)

Yeşim hanım, antep olayı abartmış durumda. Herşey aynı olmanın ötesine geçmiş olabilir :) Bizden de size sevgiler.

Hesnacığım merhabalar. Senigörmek ne güzel yeniden. :)
Işıl hanım merhabalar. Ben kimyon ilave etmek istemedim. Mercimek köftesinin sarımsak yoğun aromasını seviyorum ben. Baharatla kapatmak istememiş olabilirim :)
Sevgilerimle.

makcig dedi ki...

Geldim de dönemiyorum bile.Oh olsun size beni böyle şımartırsanız başınıza kalırım işte seni çok seviyorum benim güzel kardeşim.Hakkını helal et bana.

Adsız dedi ki...

Bende mi gotsem Antepe? :)
Sen yaptin diye söylemiyorum gercekten harika olmus eline saglik.

Selamlarimla,Serap.
(bekliyorum bende)

mintinin dünyası dedi ki...

hımmm şimdi anladım zaten bu cici blog yeni doğmuş.ben 500 izleyici garantisi veriyorum.inan tam da akşama mercimekli köfte tarifi arıyordum.ben de yalan olmaz haaa.cidden arıyordun.müthiş tevafuk...ellerine sağlık ra.ismin rabia sanırım ama ben ra yı öyle çok sevdim ki ra demek istiyorum izninle...sevgiler

*Ra dedi ki...

Serap, teşekkür ederim :)

Minticiğim, bu blog yeni doğdu, bir öncekini de öldürdük :) Umarım köfteyi denemiş memnun kalmışsındır. Bana Ra diyebilirsin tabi ki.
Sevgiler.

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010