• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

12 Ekim 2010 Salı

Çikolatalı Cupcake

Ara verdiğim sürede tabi ki mutfaktaydım. Fakat benim yaptıklarım genellikle ölçüsüz olduğundan resim çekip tarif yazmadım malesef. "Ne bulursam atıyorum ortaya kek çıkıyor" diyorum sürekli.

Çikolatayı çok sevdiğimden ilk tarifim çikolatalı bir kek olsun istedim. Pazar günü bana gelen Naile ile birlikte çektik resimleri ve birlikte yılın son balkon sohbetini yaparak yedik. İlk defa kek yapıyomuş gibi heyecanlandım bu arada. Özlediğimi hissettim bu duyguyu. Tekrar burada olduğum için mutluyum. Tarife gelince;

Malzemeler
  • 125 gr yumuşamış margarin
  • 3/4 cup şeker
  • 2 yumurta
  • 1 cup un
  • 1/4 cup kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 150 gr eritilmiş çikolata
Yapılışı
  • Fırını 170 C de ısıtın.
  • Vanilya hariç kuru malzemeleri karıştırın.
  • Margarin, şeker ve vanilyayı çırpın.
  • Yumurtaları ekleyin ve çırpın.
  • Benmaride erittiğiniz çikolatayı ekleyerek spatula ile karıştırın.
  • Toz karışımı iki defada ekleyerek karıştırın.
  • Karışım homojen olduğunda kalıplara paylaştırarak pişirin
  • Kürdan kontrolü ile piştiğini anlayabilirsiniz.
Üzerine çikolatalı mus yapmaktı niyetim, fakat zaman dar olunca koyu kıvamlı krem şanti ile süsledim. Krema sıkma ucunu kekin ortasına gömerek kremayı sıkmaya başlarsanız içini de doldurmuş olursunuz.
Biz beğendik, umarım sizler de beğenirsiniz.
Afiyet olsun.
*Bardak, kaşık ölçüsünü pek sağlıklı bulmadığımdan kullanmadım. Bir cup ölçüsü edinmenizi tavsiye ederim.

12 yorum:

makcig dedi ki...

Offff sabah sabah nasılda güzeller.Ellerine sağlık benim güzel arkadaşım.Haftaya bizde Urfa yollarında piknik yaparken bakarız tadına inşallah.Şehr-i Bursa'dan sevgiler....

Naile dedi ki...

Benim süsleme ile fotoğraf çekme arasında 3 tane yediğimi söylemem tadı hakkında bir fikir verir merak edenlere sanırım. Eve getirdiğim iki tanesi de çikolata sevmez kocam tarafından yendi. Üzerindeki krema pek bir yakışmıştı.

Ellerine sağlık canım.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hoşgeldin yeniden aramıza, arada bir bebekli mutfağın kapısını aralayıp baktım ordamısın diye, dönmene sevindim... Çikolatayı ve çikolatalı tatları kim sevmez ki açılış için nefis bir görüntü. Ellerine sağlık... Sıcacık sevgiler...

Misssgibi dedi ki...

canım rabiam, hoşşşşgeldin. :))

ne iyi yapmış naileler.. :) seni bizle buluşturdular.. Özledik seni bi daha gitme ..

öpüyorum yanaklarından. sıcacık sevgilerimle..

Bu arada .com adresli olanlar yorum yazamıyor ayarlardan düzeltirsen sevinirim. ben zerrin bu arada :)

*Ra dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşlar.
Zerrinciğim yeni farkettim ayarı, çok teşekkür ederim. Hallettim :)
Bir daha gitmeye niyetim yok. Burdayız artık :)
Görüşürüz canım,
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Hoşgeldin Rabia. En sevdiğim bloglardandı seninki. Dönmene gerçekten sevindim.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

NE İYİ YAPMIŞSIN TEKRAR BAŞLAMAKLA..
HAYATTA BAZEN DURAĞAN ZAMANLAR OLUYOR .AMA SONRASINDAN TEKRAR DİRİLMEK GÜZEL OLAN..
SEVGİLER GÜZEL PAYLAŞIMLARDA BULUŞMKA DİLEĞİYLE:))

Adsız dedi ki...

Hosgeldin Rabiacigim,ne de iyi olmus dönüsün,arada bakiyordum tarifler aliyordum bebekli mutfaktan.Burasi daha güzel olmus hayirlisi olsun senin icin.:)

Selamlarimla,Serap.

Bayram Kombesi dedi ki...

Merhaba, hosgeldin aramiza. Izlemeye aldim hemen, guzel paylasimlarda bulusmak dilegi ile, sevgiler.

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok güzel gözüküyor,ellerine sağlık..

modda twin dedi ki...

bende cupcake kolye tasarladm bu yemek bloglarını geze geze etksnde kaldm :D:D

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili ra şahane bi blog muhteşem lezzewtler izleyicilerini ararken heralde dedim bu bloğun 500 600 izleyicisi vardır.inanılmaz hayal kırıklığı.böylesine şahane lezzetleri nasıl keşfetmemişler hayret kaldım.ama bak ben sana söylüyorum bu bloğun geleceği çok parlak.fotolar şahane bir kere.çok beğendim ve seni izlemeye aldım

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010