• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

5 Mart 2013 Salı

Palamut Kızarma

 
Merhabalar...
 
Gaziantepli olarak yaygın bir balık kültürümüz yoktur fakat balık pazarının yoğunluğu, balık lokantalarının çok rağbet görmesinden anlıyorum ki halk olarak balığı seviyoruz.
 
Balığı kızartmak adetim değil fakat sanki palamut kızartılmalı ya da mangalda yapılmalı gibi bir alışkanlığım var :)) Fotoğrafta gördüğünüz; palamutun mısır unu, tuz ve karabiber karışımına batırılıp kızartılmasından elde edilmiş halidir. Palamut pek barışık olduğum balık değildir yine de.
 
Kışın en sevdiğim tarafı; balık pazarına gidip her türden balığın taze taze yer aldığı tezgahlardan oğlumla birlikte akşam için en taze balığı seçip, bol salatalı balık sofralarının hazırlanması telaşıdır...
Mevsimi geçti geçecek... Henüz taze balık bulabiliyorken sık sık hazırlıyorum.
Aile, eş dost muhabbeti de ziyafete eşlik ediyorsa o an yüzünüzde beliren belli belirsiz bir tebessüm ile durup düşünüyorsunuz; mutluluk bu kareden başka ne olabilir ki diye. 
 
Bizim mutfakta en revaçta olan hamsi tavadır. Yalnız mısır unu Trabzonlardan olmalı. Vardır böyle takıntılarım. :)) Diğer türlü eksik kalır yapılacaklar.
Hamsi tava demişken lüferi unutmayalım. Nasıl bir lezzettir o... Bu balıksa diğerleri ne diye sormadan edemem. :)) Neyseki oğlum da balık müptelası. Biran önce büyüsün, annesi ile sohbetler etsin balık sofralarında diye hevesleniyorum açıkcası.
 
Balık da, kurulan sofralar da bahane aslında. Amacın ne olduğu belli. Kurulan sofralar etrafında bir araya gelmek, bir araya gelip de sohbetler kurmak...
Yoksa  bir yumruk kadar olan miğdemizi doldurmak değil maksat. Damağımızın aldığı tad kadar ruhumuzu da tadlandırmak ...
 
Güzel bir hafta diliyorum.
Sevgilerimle...

10 yorum:

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor... :)

Unknown dedi ki...

Rabia'cım ellerine sağlık en çok sevdiğim balıklardandır.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

balık,çok severiz ailece favorilerimiz arasındadır palamut
ellerine sağlık canım
sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim afiyetler olsun.

kalpkurabiye dedi ki...

balık sevilmez olurmu :)
nerde yaşıyorsanız yaşayın ayrı bir tutku:)
bu yıl boldu hamd olsun, 26 yıllık ömrümde ilk kez bukadar çok palamut yedim :)
ellerinize sağlık beni buzluğa götüreceksiniz bu akşam sanırım palamut yapacağım:)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Palamutu görünce rahmetli babam aklima geldi,ne cok severdi,bende cok severim,her tür baligi severim o ayri:) Yanliz misir unuyla kizartmadim hic palamutu,ellerinize saglik diyorum vede birgün insallah Gaziantepì görmek bizede kismet olur...

Unknown dedi ki...

balık bizim evde çok sevilir ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

palamutun pişirmesi daha kolay geldiği için sıkca tercih ederiz biz
afiyet olsun

hanife dedi ki...

Elinize sağlık hem sağlıklı hem lezzetli..
Takibe aldım mutlu hafta sonu dilerim..

LeylaK dedi ki...

Bir Karadenizli olarak, palamutun ekşilisinin kızartmasından çoook daha lezzetli olduğunu söyleyebilirim :)veya benim midem onunla daha barışık diyelim ;) Ellerine sağlık.

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010