• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

12 Mart 2013 Salı

Kırmızı Pancar Turşusu ve Salata

Merhabalar...
 
Kırmızı Pancar, hala pazarlarda ve marketlerde arz-ı endam ederken bol bol tüketmek lazım. En sevdiğim hali turşusudur.
Yıllardır mevsiminde alır hazırlarım. Uzun süre bekletmedim. Taze taze tüketmeyi tercih ediyorum.
 
Tadını bir kenara bıraktım da o renk ne muhteşemdir... Sadece renginin güzelliği bile bu turşuyu yapmama vesile belki de. Kırmızıyı her daim çok sevmişimdir. :)
 
 
Söz konusu salata ve turşu olunca açıklama yapacak pek fazla şey yok. Damak tadınıza göre tadlandırabilirsiniz.
Turşu için de sabit bir tarifim yok. Kısaca nasıl yaptığımdan bahsedeyim.
  • Kırmızı pancarı soyup dilimleyin, üzerini kaplayacak kadar su ekleyip haşlayın.
  • İstediğiniz kıvamda haşladıktan sonra, bir kenara soğuması için kaldırın.
  • Soğuduğunda muhafaza etmek için kullanacağınız kavanoza kırmızı pancarları yerleştirin. Aralarına yer yer sarımsak da soyup ekleyebilirsiniz.
  • Ayrı bir kapta kırmızı pancarları haşladığınız suyu kavonuzun alacağı kadar miktarı göz kararı ayarlayıp, içerisine tuz, sirke, limon tuzu ile bir karışım hazırlayarak kavanozu doldurun.
  • İki günde tadı yerine gelmiş oluyor. 

Daha sonrasında ise; ilk fotoğraftaki gibi çeşitli salatalarda kullanabilirsiniz.
Tek başına da yemeklerinize eşlik edebilir.
Hazır olanarak satılan kırmızı pancar turşularını da salatalarda kullanmak mümkün tabi ki. Fakat kendi hazırladığım, inatla hazırını almayıp emek verdiğim her şey beni mutlu ediyor. "Ben hazırladım" diyebilmek keyifli ve gurur verici bir şey. :)
Biz faniler; bize sunulmuş nimetleri değerlendirirken dahi gururlanıyoruz. Ben yaptım diye seviniyoruz, yeri geliyor maharetimiz için övünüyoruz hatta övgü bekliyoruz. Emek verdiğimiz yemek karşılığında küçük bir teşekkür dahi mutlu ediyor bizleri.
Yaradılışımızın tabiatında var; verdiğimiz emek karşılığında duymak istediğimiz memnuniyet belirtisi...
Neticede kendi ruhundan üfleyen de O.
Bu duygulara gark olmuşken anlıyorum Yaradana şükretmenin önemini... Dualarımız da olmasa ne ehemmiyetimiz kalırdı değil mi?
 
Mutlu, huzurlu şükür dolu bir hafta diliyorum...
Sevgilerimle...
 
Bu arada güzeller güzeli dostum, canım arkadaşım Şehr-i Bursadan Blog yazarı Çiğdemime buradan da teşekkür edeyim istedim. Fotoğraf çekebilmem için değişik örtüler hazırlayıp gönderiyor bana. Ellerine sağlık Çiğdemim...
 
** Deki; Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var. (Furkan suresi 77.Ayet)

18 yorum:

sibel dedi ki...

Ben sana, emeğine saygı duyuyorum yanlış anlama korkudan değil de gerçekten hakettiğin için. Görüyorum nasıl çabaladığını... Şükür gerçekten önemli. Ah bir de bunun farkına varabilsek...Allaha şükrediyorum sağlığım için, ailem için, işim için ve Allaha şükrediyorum senin gibi bir bilir kişi arkadaşım olduğu için Teşekkürler

*Ra dedi ki...

Sibelciğim beni çok mutlu ettin.
Benim de her daim fikrine ihtiyaç duyduğum sayısı az olan arkadaşlarımdan birisin. Asıl ben teşekkür ederim. İyi ki varsın. İyi ki hayat seni karşıma çıkarmış. :))

nevininyemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık ne kadar marifetlisin bayılıyorum bloğuna:)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok güzel bir salata olmuş..Pancar turşusu çok güzel oluyor..sevgiler..

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık,pancar turşunu denemek isterim..

Unknown dedi ki...

Rabiacığım sözlerin ruhuma dokundu..
Ne güzel söylemişsin,ne güzel özetlemişsin.
Rabbim gönlünden geçen tüm güzellikleri kader diye alnına yazsın inşAllah..
Hakkında hayrolacak tüm dualarını kabul eylesin..
Pancarın reçelini bile yaptım da bir turşusunu yapamadım bu sene..
İnşallah seneye:)
Afiyet olsun canım..

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık ben de seviyorum pancarın urşusunu üstelik hazırlaması da kolay güzel olmuş sevgiler...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Rabiacığım,

Ne güzel ifade etmişsin emek verilerek yapılan işlerin değerini, sonundaki huzuru ve şükür etmenin önemini. Tarif güzel ama bu yazı sabah sabah ruhuma çok iyi geldi.
Teşekkür ederim Rabiacığım.

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Ne kadar güzel bir blog beni yeni keşfettim.
Duygularınızı,hislerinizi çok güzel ifade ediyorsunuz.
Böyle blogları çok seviyorum sadece yemek odaklı değil.Bizi başka dünyalara düşüncelere sevk ediyorlar sizde onlardan birisiniz
Severek takip edicem
Kırmızıyı kim sevmez:)
Pancarlı saltada harika olmuş,salatanın görüntüsü yetiyor
Sevgilerimle

Bak Bu Harika dedi ki...


Pancar çok faydlı aslında sık sık tüketmek lazım. Bloğunu izlemeye aldım ben de bloğuma beklerim. www.bakbuharika.com

*Ra dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkür ediyorum. :))
Sevgilerimle.

*Ra dedi ki...

Pumpuliciğim, yemek vesile olsun istiyorum. Tarif defteri olmak istediğim en son şey.
:)
Farkına varmış olman beni çok sevindirdi.
Sevgilerimle.

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Bugün pazarda gördüm ve almadım. NE KADAR kızdım şimdi kendime. İnşallah haftaya kadar alıp yapacağım. Emeğinize . Ellerinize , gönlünüze sağlık.

Deniz dedi ki...

Turşusunun bu kadar kolay yapıldığını bilmiyordum. Sanırım hazırını tüketmek kolay geldiğinden hiç ihtiyaç duymadım. Ama artık öğrendim ve kendim de yapabilirim istediğimde. Salataya da çok yakışmış. Hiç denemedim ben salatada. Güzel olacaktır eminim. Ellerinize sağlık.

Elif'in defterinden dedi ki...

Deki; Eğer duanız olmasa Rabbimin katında ne ehemmiyetiniz var. (Furkan suresi 77.Ayet)

Nasıl da bir anda içimi titretti bu ayet.. Rabbim işte, dua ettikçe duamızı, şükrettikçe şükrümüzü artıyor..

Ellerinize sağlık, rengi muhteşem :)

zeymurancafe dedi ki...

süper resımler ve süper tarif ,ellerıne sağlık nefısten daha öte görunuyor.

Unknown dedi ki...

Kırmızı pancar turşusunu ilk defa denedim. Rengi muhteşemdi. Seyretmesi bile iştah açıyor. Teşekkürler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bunca yıl İstanbul'da yaşayıp doğru dürüst tadına bakmadım ve hoşlanmadım ta ki İngiltere'ye gidene kadar!
Orada İngiliz bir ailenin evindeki iftarda yumurtalı bir salatada tattım ve alıştım bende,meğersem ingilizler pancar turşusu çok severmiş ve birçok şeye eklermiş.Şimdi bu salata eskiden olsa bu kadar önemli olmazdı benim için ama şimdi lezizmi leziz diyebilirim:-)

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010