• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

12 Nisan 2012 Perşembe

Yoğunlaştırılmış Süt ile Limonlu Tart


Merhabalar,

Sıradaki tarifim tart olmasa da dayanamayıp ilk sıraya aldım kendilerini. Limon ve portakal aromalı tadlar benim favorim.

Yoğunlaştırılmış süt ile aromanın karışımı ise kesinlikle denemeye değer. Tadına bakma şansını elde edenlerden olumlu yorumlar aldım.

Kendi kanaatim ise mükemmel...
Yoğunlaştırılmış sütü (Dulce De Leche) ilk defa denedim. Şeker miktarı fazla geldi bana biraz. Gerçi tart içerisindeki limon suyu ile dengelenmişti.
Cafe Fernondo'nun yazarı Cenk'in çok daha güzel görünen yoğunlaştırılmış süt tarifi var. Rengi daha açık. Şeker ile sütü birlikte kaynattığım için rengi daha koyu benim yaptığımın. Bir sonrakini bu şekilde denicem ve daha açık renkli bir tart elde edebilirim diye düşünüyorum.


Tarif yabancı kaynaklı bir siteden uyarladım. Minik tart kalıpları için ölçü verilmişti ancak küçük kalıplarla uğraşmak benim için zaman kaybı olacağından büyük kalıpda hazırladım. Vereceğim tart hamuru ölçüsünün yarısı benim kalıbım için yetti. Yani bu ölçü ile iki tane tart elde edebilirsiniz.
Ya da minik tart kalıplarında hazırlayarak tüm hamuru kullanabilirsiniz.

 Tarife geçersek;

Yoğunlaştırılmış Süt ile Limonlu Tart

Malzemeler:

Hamur için;
  • 2 cup un
  • 125 tereyağ
  • 1 yumurta
  • 1/2 cup pudra şekeri
  • 1/2 cup badem unu
  • 1 ymk kaşığı limon kabuğu rendesi
  • Bir tutam tuz
Dolgu için;
  • 330 gr yoğunlaştırılmış süt
  • 3 büyük yumurta sarısı
  • 1 büyük yumurta
  • 85 gr limon suyu
Yapımı:
  • Hamuru hazırlamak için tereyağını ve şekeri derin bir karıştırma kabına alın ve bir süre mikserde çırpın.
  • Ardından yumurtayı da ekleyin ve çırpın.
  • Geri kalan malzemeyi de ekleyip yumuşak bir hamur elde edin.
  • Ağzı kapalı bir kapta yarım saat dinlendirin.
  • Daha sonra fırınınızı 180 derecede ısıtın.
  • Yağladığınız tart kalıbına hamurunuzu serin ve pişirin.
  • Pişerken hamur kabaracaktır, çatal  batırabilirsiniz.
  • Hamur fırındayken dolguyu hazırlayabiliriz.
 Dolgunun yapımı;
  • Yoğunlaştırılmış sütü kendim hazırladım. Daha önce de bahsettiğim gibi şekeri süt ile birlikte kaynattım. Bu nedenle daha koyu renkli bir yoğunlaştırılmış süt elde ettim. Görsel olarak açık renkli yoğunlaştırılmış sütün daha güzel olacağini düşünüyorum. Bu nedenle bir sonrakini Cenk'in de yaptığı gibi; kaynadıkça yoğunlaşan süte en son şeker ekleyip , şeker eriyinceye kadar bekletip işlemi sonlandırıcam.  
  • Mevcut bulunan yoğunlaştırılmış sütünüzü bir süre çırpın.
  • Artından yumurtaları ve limon suyunu ilave edip çırmaya devam edin.
  • Homojen bir karışım elde edince tel süzekten geçirin. Daha pürüzsüz bir karışım olacak böylece. Ve yoğunlaşmış sütün posasını almış oluyorsunuz.
  • Dolgu malzemesini, kızaran tart hamurunun üzerine döküp 160 derecede pişirmeye devam ediyorsunuz. 


Ben fırından çıkar çıkmaz dilimleyip fotoğrafladım. Bu nedenle kenarları tırtıklı. Buz dolabında bekletip dilimlediğimde ise çok daha mükemmel görünümlü dilimler oldu.

Damağın her tarafına yayılan limonun ferahlık hissini bir de limonlu cheescake yerken hissediyorum.
Kesinlikle favori tatlılarımdan oldu.

Mutluluk bu kadar basit bazen. Küçük bir limonlu tartı, sevdiğin dostlarınla paylaşmak, onların yorumları, devamının olması temennileri ve bunun etrafında dönen muhabbetler...

Ya da bir öğle arası küçük bir kaçamak yapıp Sakızlı Trio yemek.

Hafta sonu planları arasına limonlu tartı eklemek ya da şehre gelen Genco Erkal'ın tiyatrosuna iki bilet almak ...  :)) vs. vs...

Ayrıca benim fındık kurdu oğlumun okuma bayramı var. Bir zamanlar ilk dişi çıktı , elmayı dişiyle tırtıkladı diye resmini eklemiştim bloga. İnanamıyorum bize... Şu an "okuma bayramı" diyen kişi benim değil mi? Ne zaman büyüdük...

Hafta sonu benden önce uyanan oğlum acıkır ve dolaptan yumurtaları çıkarır. Yanına da küçük bir not iliştirir; "ekmekleri de sen çıkar..."

Ahh eveet, bu benim 7 yaşındaki minik, kocaman delikanlım!!!

Haydi size rast gele...
Güzel bir hafta sonu geçirin...
Sevgilerimle...

Kaynak:http://lardonmyfrench.blogspot.com/

20 yorum:

birsence dedi ki...

BU NASIL GÜZEL RESİMLER YAAA HARİKASIN TATLIM ELLERİNE SAĞLIK...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Gercekten denemye deger,cok severim tarlari,evet zaman jet hiziyla ilerlemekte maalesef,saglik olsun diyleim,sevgiler...

Menekse dedi ki...

bizzat tadına bakmış biri olarak beğendim canım ellerine sağlık değişik bi tad olmuş...

Naile dedi ki...

küstüm sana :(

*Ra dedi ki...

Hahaayy,
Naile çok niyetlenmiştim ama sabahları sizin oradan geçerken hep geç kalıyorum. Fırsatını bulamadım. Ama yeniden hazırlarım senin için. :)
Merak etme...

Adsız dedi ki...

tadının güzelliği kadar, önceki muhallebideki gibi bunu da sinirlenip çöpe atmamış olman da güzel :))

Nurşen Aksoy dedi ki...

Görüntü muhteşem..Eminim tadıda öyledir..Hemen denenecekler listesine alıyorum..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Çok lezziz gözüküyor
ye beni diyor
ellerine saĝlık
:-)))

Unknown dedi ki...

Damak çatlattan bir lezzetir eminim, ellerine saglik

makcig dedi ki...

Lütfen o tartı paketle ve atla gel.Seni özledim.Şehr-i Bursa'dan sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bahar tartı dense de uyarmış bu resme ve tarta.ellerine sağlık Rabia

Unknown dedi ki...

Bahar kadar güzel,bahar kadar alımlı bir tarif :)
Ellerine sağlık canım..
Mutlu haftalar diliyorum..
Muhabbetle..

Hatice dedi ki...

enfes görünüyor, portakal ve limonlu lezzetleri ben de çok severim, ellerine sağlık, sevgiler...

Pelin dedi ki...

Nefis görünüyor. Nedense benim de bu aralar aklımda hep limonlu tart yapmak var. Rulo kekin de çok güzel.Ellerine sağlık
Sevgiler

LeylaK dedi ki...

ah ah ahhh o ne öyle, ya harika fotoğraflar bunlar ! çok beğendim bayıldım.. mutlaka deneyeceğim :)

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

yogunlastirilmis sutu bende cok kullanirim, evet biraz tatli oluyor ama ama onu kullaninca hic seker katmaya gerek kalmadan bikac malzeme birden konulmus oluyor
bu arada resimlere bayildim ,ellerinize saglik

Tatlı Kiraz dedi ki...

üffffffffffffff diyorum harika lezzetler, harika resimler ellerinize sağlık...
sevgiler
http://tatlikiraz.blogspot.nl/

Unknown dedi ki...

Offf ne güzel tarifler veriyorsun...Mahvettin beni inan....

Börek Tarifleri dedi ki...

başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler

Rosita Vargas dedi ki...

Me encanta se ve muy delicioso me gustaría probar, abrazos y abrazos.

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010