• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

16 Mayıs 2012 Çarşamba

Antep Mutfağından Parmak Kebabı


Uzun bir sessizlikten sonra merhabalar...

Yaz geldi ya artık patlıcan yemeklerinin sayısı artar Anteplilerin mutfağında. Patlıcan çeşit çeşit hallerde sofralara gelir. Patlıcan kebabı yaz mevsiminin kral yemeği. Ardından alinazik. parmak kebabı, patlıcan söğürme, patlıcan doğrama vs. vs...

En sevdiğim yemeklerden biri de Parmak Kebabı. 
Normalde tencere yemeğidir kendileri fakat ben fırınlayarak pişirdim. Daha güzel bir görüntüsü olduğu muhakkak. Lezzeti de aynı.
Kesinlikle denemenizi öneririm.

Bire bir ölçü vermeyeceğim. Göz kararı malzeme ile hazırlanabilecek çok kolay bir yemek.

  • Patlıcanları alacalı soyun, parmak kalınlığında ve uzunluğunda dilimleyin, tuzlu suda bekletin.
  • Bu sırada kuşbaşı doğradığınız eti (ben haşlamalık boyun eti kullandım) kavurun.
  • Ardından soğan ve domates ilave ederek kavurmaya devam edin.
  • Üzerine bir miktar su koyun, baharatını, tuzunu ilave edip, kısık ateşte pişirin.
  • Bu sırada patlıcanları ve yeşil biberi kızartabiliriz.
  • Fırın tepsisine patlıcanları yerleştirin, diğer tarafta haşladığınız eti suyu ile birlikte üzerine ilave edin.
  • Biber ve domatesleri üzerine yerleştirip, 30 dk kadar fırınlayın.

Tencere yemeği olarak da hazırlayabilirsiniz. Patlıcanları daha büyük halde kızartıp, bu haliyle de pişirebiliriz.
Her çeşiti aynı lezzette, güzellikte...
Memleketimin mutfağından seçmeler...
Hoşçakalın.
Sevgilerimle...

25 yorum:

Unknown dedi ki...

Rabia'cım çok severim ellerine sağ
lık.Çok severim sunumda harika sev
giler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Akşamdan beri canım nasıl kebap istiyor sana anlatamam. Ellerine sağlık süper

ÖZLEM TURAN dedi ki...

Gittikçe Antep yemeklerine ilgim artıyor, kesin denemem lazım. Teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Hoşgeldin Rabiacım.
Bugün öğle yemeğimde bu yemeğin tıpkısı vardı:)
Fakat yaptığım yemeğin ismini şimdi öğrenmiş oldum.:)
Ailecek çok seviyoruz fakat çok ekmek yememize sebep olduğundan sık yapmama taraftarıyım.:)
Şifa olsun canım.

Unknown dedi ki...

canım hoşgeldin:) yemek enfes görünüyor ellerine sağlık
sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

cok guzel gorunuyor antep mutfagı zaten başlı basına bır mutfak her şeyıyle harıka ellerıne sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis patlıcanlı tariflere bayılırım geçenlerde bunu etsiz zeytinyağlı olarak çiğden yaptım oda güzel oldu
sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Valla harika görünüyor ne diyelim ellerine kollarına sağlık. Ağzım sulandı :)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Rabiacım ellerine sağlık çok güzel olmuş..süper görünüyor..sevgiler..

gül dedi ki...

merhaba bugün keşfettim sizi ve yaptıklarınızı çok beğendim tam benim tarzımda şeyler yapıyorsunuz ha bu arada ben de maraşlıyım ve antep de yaşıyorum tanışmak isterdim annenizle e selamlar

*mehtap dedi ki...

fırın yemeklerini çok severim hele ki patlıcanlı olursa nefis olur eline sağlık.

ÖZLEMCE dedi ki...

ınanın bu saatte canım kebap istedi..ellerinize sağlık...

*Ra dedi ki...

Gül hanım , bana mailimden ulabilirsiniz. rabiatatli@hotmail.com
Sevgilerimle...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

bu kebab harika gorunuyor, insanin cani nasil istemesinki :)
ellerinize saglik

Unknown dedi ki...

Canim ellerine emeklerine saglik nefis görünüyor .

ilhan dedi ki...

Patlıcan mevsiminde çok güzel. Yemeğin görünüşü mükemmel. Ellerinize sağlık.

herşey seninle güzel... dedi ki...

off, görüntüler mest etti beni. bu ne güzellik. çok yakında denenecek, fırında yapma fikrine de bayıldım. ellerinize sağlık...

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Çok nefis bir yemek olmuş,fotoğraflar şahane.Ağzımın suyu aktı desem:)Ellerinize sağlık.Blogunuzu çok beğendim, takibe aldım.Ben de beklerim, sık sık görüşmek dileğiyle.Sevgilerimle:)

Bak Bu Harika dedi ki...

ağzım sulandı. Ellerine sağlık. bende bloğuma beklerim.

Görüşmek üzere

www.bakbuharika.blogspot.com

Shimizu Zen dedi ki...

Gece gece nası acıktırdın beni.

Bu arada bloguma ve çekilişime beklerim .:)

http://myshimizu.blogspot.com/2012/05/benim-de-cekilisim-olsun.html

ice tea dedi ki...

cocukken anteode oturmusduk babamin isi vesilesi ile bu kebabi denemisdim cokkk lezzetli gercekden

Börek Tarifleri dedi ki...

başarılarınızın devamını dilerim teşekkürler

Aicha Dalgic dedi ki...

ama çok zorr yaa :(((


www.fraise-framboise.blogspot.com

Aycan dedi ki...

nefis görünüyor.Tamda öğlen vakti gördüğüm iyi oldu :) Ellerinize sağlık.

dergahi dedi ki...

İlla sarmısak konulmalı bu yemeğe, yoksa olmaz.

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010