• Bademli Gevrekler
  • Baharatlı Fındıklı Kurabiye
  • Susamlı Cipsler
  • Bergamot Limonu Reçeli
  • Balkabaklı Rulo Pasta
  • Şiveydiz...

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Analı Kızlı - Ekşili Ufak Köfte


Merhabalaarr...
Kışa dair son tarifim. Rengarenk tabakların, meyveli tatlıların, sorbelerin, dondurmaların zamanı çoktan geldi. :))

Analı Kızlı kış yemeğidir. Uzun süredir yayımlanmak için beklediğinden geç kalınmış bir tarif. Büyük olan köftelerin içinde küçük bir sürpriz var. :)) Ona anası deniyor ve oğlumun en sevdiği onlar... Diğerleri de kızları olmalı. Analı Kızlı ya da Ekşili Ufak Köfte; Gaziantep mutfağının önemli yemeklerinden.


 
  
 

Göz kararı ölçü ile yapıldığından tam ölçü vermek benim için çok güç. Bu nedenle kimseyi yanıltmamak için sadece fotoğrafları paylaşmayı uygun gördüm. İnternette de pek çok tarif mevcut.

Yaz tarifleri ile buluşmak dileği ile ...
Sevgilerimle...

Not: Analı Kızlı'nın Malatya yemeği olduğu ile ilgili bir çok yorum var. Tabi ki Malatya'da da yapılıyordur.
Hatta Adana, Kahramanmaraş, Diyarbakır, Tarsus da da yapılıyordur. Bu durumda bölge yemeği olarak adlandırabiliriz sanırım. Bir çok Antep yemekleri kitaplarında bu tarife rastlamışımdır.

Malatya ya da Antep ; nereye aitse aittir bir yemek. Bunu tartışmak bana göre anlamsız. Varsın Malatya'nın olsun.
Yapılan yemek masanıza şenlik kattıysa, eşinizle dostunuzla paylaşmışsanız, ağzınızın da tadı yerindeyse yemeğin menşei çok da önem taşımıyor benim için... :))

Sağlıcakla kalın...


15 yorum:

birsence dedi ki...

bir Malatyalı olarak çok alındım analı kızlı bir Malatya yemeğidir canım.. Antebimizinde harika yemekleri var ama analı kızlı bizim:)))

Unknown dedi ki...

Nefis bir yemek olmalı fotoğraflar herşeyi anlatıyor zaten. Keşke malzemelerin neler olduğunu, içine neler konduğunu olsun yazsaydın Rabia'cım..

Unknown dedi ki...

Malatyada da çok sık yapılır...Ellerinize sağlık.Ben analarını daha çok seviyorum :) Sevgiler...

munevver dedi ki...

Rabia, bir ses vermek istedim. Merhaba!

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerine sağlık canım. Ben de çok seviyorum analı kızlıyı. Bloğunu severek takip ediyorum uzun zamandır yoktun merak ettim umarım herşey yolundadır...Bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgiler,

Adsız dedi ki...

analı kızlı antep değil MALATYA yemeğidir. lütfen bunlara dikkat edelim.

Adsız dedi ki...

Eline sağlık...Çok güzel

Adsız dedi ki...

Yemeğin yazı kışı mı olur:)Özellikle açsan süper gider bu yemek...

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Ben de Tarsus-Adana yöresinde büyüdüm. Orada da yapılır bu yemek. Gaziantep mutfağını çok beğeniyorum. Ellerinize sağlık

Yemek Tarifi dedi ki...

Yöresel yemeklere çok seviyorum :)

Teşekkürler. Sevgiler.

TuruncuTatlar dedi ki...

zahmetli ama harika bir lezzet ;) ellerine sağlık canım bloğunu çok beğendim ve seni takibe aldım bende beklerim sevgiler..

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

görüntüler nefisss

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ah bayılırım, ne de olsa Malatyalıyım:) analı kızlı bizde bayram yemeğidir

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM
BEN CAFE ROYAL OLAN BLOG ADRESİMİ DEĞİŞTİRDİM SENDE YENİ ADRESİMİ EKLERSEN SEVİNİRİM:))
www.didemin-not-defteri.blogspot.com

bircanın renkli dünyası dedi ki...

*-*
ellerine saaglık nefıs gorunuyor ızleyıcı gadhetınız kayıp banda beklerım svegıelr---

 

*Ra Mutfakta Design by GeCe's Blogger Templates © 2010